Τι λέει η Αγία Γραφή για..

Η οικογένεια σε κίνδυνο! Η κοινωνία σε κίνδυνο.

Αγαπητοί μας φίλοι σήμερα η κοινωνία μας πραγματικά βρίσκεται σε μεγάλη κρίση. Δεν είναι η οικονομική κρίση αυτή που είναι η ποιο σημαντική αλλά η ηθική κρίση και καλύτερα να εστιάσουμε περισσότερο στο πρόβλημα, η κρίση βρίσκεται στο κύτταρο της κοινωνίας που είναι η οικογένεια . Τι μας λέει η Αγία Γραφή: «..ότι στις έσχατες ημέρες θάρθουν κακοί καιροί· επειδή, οι άνθρωποι θα είναι φίλαυτοι, φιλάργυροι, αλαζόνες, υπερήφανοι, βλάσφημοι, απειθείς στους γονείς, αχάριστοι, ανόσιοι, άσπλαχνοι, ασυμφιλίωτοι, συκοφάντες, ακρατείς, άγριοι, αφιλάγαθοι, προδότες, προπετείς, τυφλωμένοι από εγωισμό, περισσότερο φιλήδονοι παρά φιλόθεοι..» Β’ Τιμόθεου 3. Είναι μια φωτογραφία προφητική, που έγινε πριν από 2000 χρόνια περίπου των ανθρώπων της εποχής μας, που το Άγιο Πνεύμα φανέρωσε μέσω του Αποστόλου Παύλου. Όπως καταλαβαίνουμε, δεν είναι δυνατόν να υπάρχει ενωμένη και αγαπημένη οικογένεια με τα μέλη της να έχουν τα παραπάνω χαρακτηριστικά στους χαρακτήρες τους. Το αποτέλεσμα είναι να έχουμε οικογένειες που να διαλύονται, παιδιά να μένουν μόνα τους και να παρασύρονται από ανθρώπους κακόβουλους και πονηρούς που τα οδηγούν σε καταστροφή. Αυτό το βλέπουμε σήμερα δυστυχώς καθαρά να συντελείται γύρω μας και θλιβόμαστε και αισθανόμαστε όπως ο Λωτ μέσα στα Σόδωμα και Γόμμορα, καθώς μας φανερώνει ο δια Πνεύματος Αγίου λόγος του Αποστόλου Πέτρου «και ελευθέρωσε τον δίκαιο Λωτ, που καταθλιβόταν από την ακόλαστη διαγωγή των ανόμων· (επειδή, ο δίκαιος, κατοικώντας ανάμεσά τους, με το βλέμμα και με την ακοή βασάνιζε από ημέρα σε ημέρα τη δίκαιη ψυχή [του], εξαιτίας των άνομων έργων [τους])·» Β’ Πέτρου 2:7,8

Τα ερωτήματα μας

Μια υγιής κοινωνία έχει υγιείς οικογένειες, συγκροτημένες με αγάπη οι οποίες δίνουν στην κοινωνία ανθρώπους που έχουν αρχές που δεν μπορεί να είναι άλλες από τις αρχές του Ευαγγελίου του Ιησού Χριστού και γενικότερα της Αγίας Γραφής.
ΤΙ είναι όμως οικογένεια;
Τι σημαίνει υγιής οικογένεια;
Πότε μια οικογένεια είναι άρρωστη σε πορεία διάλυσης (θανάτου);
Μας ενδιαφέρει η οικογένεια να είναι υγιής;
Πως μπορεί να είναι μια οικογένεια υγιής;
Που μπορούμε να βρούμε βοήθεια, καθοδήγηση ώστε να βοηθήσουμε τις οικογένειές μας να είναι υγιής;
Έχει εχθρούς η οικογένεια; Πως μπορούμε να τους νικήσουμε;
Στα ερωτήματα αυτά έρχεται ο αψευδής και δοκιμασμένος λόγος του Θεού να μας δώσει τις κατάλληλες απαντήσεις και με την χάρη του Θεού θα προσπαθήσουμε να βρούμε τις απαντήσεις αυτές.
Ανοίξαμε αυτό το θέμα και μπορεί ο κάθε ένας από εσάς να εκφράσει και τις δικές του απόψεις ή και να ερωτήσει χρησιμοποιώντας την σελίδα επικοινωνίας πατώντας εδώ. Θα χαρούμε να έχουμε και την δική σας καλοπροαίρετη συμμετοχή πάνω στο θέμα αυτό.
Συνεχίζεται...

Η θέση του Θεού σχετικά με την ενότητα της οικογένειας. Δίνει διαζύγια ο Κύριος;

Γράφει ο Ευάγγελος Δήμος, καθηγητής Αγγλικής Φιλολογίας

Χαίρετε αγαπητά αδέρφια εν Χριστώ Ιησού, φίλοι και φίλες επισκέπτες του EcclesiaofPerea.org.
Πράγματι, ένας από τους σημαντικότερους τομείς που πλήττονται βαρύτατα στις μέρες μας είναι η οικογένεια, η οποία είναι, όπως έχουμε μάθει όλοι μας από τα σχολικά μας εγχειρίδια, το κύτταρο της κοινωνίας. Δυστυχώς αυτή η πραγματικότητα είναι παντού γύρω μας, κάθως βλέπουμε κι ακούμε τόσο συχνά όλοι μας, στον κοινωνικό μας περίγυρο ή ακόμα και στον άμεσα συνδεδεμένο με μας συγγενικό μας κύκλο,να χωρίζουν τα ζευγάρια το ένα πίσωαπό το άλλο. Αν παρατηρήσει κανείς τους λόγους για τους οποίους επέρχονται οι χωρισμοί και τους εξετάσει μέσα από το πρίσμα της Αγίας Γραφής, που είναι ο αψευδής λόγος του Θεού, μπορεί να αντιληφθεί πως ο φυσικός άνθρωπος, ο άνθρωπος δηλαδή που δεν έχει μια ζωντανή σχέση με το δημιουργό Του, έχει χάσει ολότελα το φώς του ως προς το σκοπό και το βαθύτατο νόημα του γάμου και της οικογένεια,με αποτέλεσμα να μην λαμβάνει σοβαρά υπόψη το ότι βρίσκεται μέσα σε μια οικογένεια που έχει ο ίδιος δημιουργήσει και να είναι έτοιμος να την διαλύσει με την πρώτη δυσκολία που συναντά στο διάβα του.
Αν ξεκινήσουμε από την αρχή, όμως, την αρχή του ανθρωπίνου γένους, θα δούμε πόση σημασία δίνει ο ίδιος ο Θεός στην οικογένεια.

Αρχικά, λοιπόν, διαβάζουμε στα πρώτα δύο κεφάλαια του βιβλίου της Γενέσεως ότι ο Θεός έφτιαξε τον άνθρωπο από χώμα σύμφωνα με την εικόνα και την ομοίωση Του και τον έβαλε στον κήπο της Εδέμ. Στο δεύτερο κεφάλαιο όμως και στο 18 εδάφιο διαβάζουμε τη διαπίστωση που έκανε ο Θεός για τον μοναχικό Αδάμ:
«Kαι ο Kύριος ο Θεός είπε: Δεν είναι καλό οάνθρωπος να είναι μόνος? θα κάνω σ’ αυτόν έναν βοηθό όμοιον μ’ αυτόν (μτφ. Σπ. Φίλου).
Κι έτσι ο Θεός δημιούργησε την Εύα από ένα πλεύρο του Αδάμ και την έφερε κοντά του κι έγινε η γυναίκα του. Από αυτό βλέπουμε δύο πράγματα· δεν είναι καλό ο άνθρωπος να αγωνίζεται μόνος του σ’ αυτή τη γη αλλά χρειάζεται έναν σύντροφο· δεύτερον, αυτόν τον σύντροφο ο ίδιος ο Θεός του τον χάρισε. Αυτή είναι και η βάση της οικογένειας. Η πιο μικρή οικόγενεια αποτελείται από έναν άντρα και μια γυναίκα. Αυτοί οι δύο και όχι τρεις ή τέσσερεις ή παραπάνω θα γίνουν ένα μπροστά στο Θεό γιατί πάλι ο Θεός είπε: «γι’ αυτό, ο άνθρωπος θα αφήσει τον πατέρα του
και τη μητέρα του, και θα προσκολληθεί στη γυναίκα του και θα είναι οι δύο σε μία σάρκα» (Γένεσις κεφ. 2:24). Βλέπουμε λοιπόν πως ο ίδιος ο Θεός ίδρυσε το θεσμό του γάμου, καθώς ο Ίδιος τέλεσε τον πρώτο γάμο, και έτσι δημιουργήθηκε η πρώτη οικογένεια.
Ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός αναφέρθηκε στην αρχική αυτή εντολή του Πατέρα Θεού για να καταρρίψει τα πιστεύω του Ιουδαϊσμού που πρέσβευε πως ένας άντρας είχε το δικαίωμα να χωρίζει τη γυναίκα του για οποιοδήποτε ψεγάδι εύρισκε πάνω της (Δευτερονόμιο κεφ. 24:1), λέγοντάς τους πως από την αρχή ο Θεός δημιούργησε τον άντρα και την γυναίκα για να είναι ένα, ώστε «εκείνο, λοιπόν, που ο Θεός συνένωσε, ο άνθρωπος ας μη χωρίζει» (Κατά Ματθαίον κεφ. 19:6).

Ο Θεός δεν θέλει να διασπάται αυτή η ενότητα για κανένα λόγο πλην της πορνείας , δηλαδή , επιτρέπει στον άνθρωπο να χωρίζει τον/την συντροφό του/της αν εκείνος/εκείνη πορνεύσει με ένα τρίτο πρόσωπο, καθώς αυτή η πράξη αποτελεί ύψιστο δείγμα απιστίας και αθέτησης του γάμου (Κατά Ματθαίον 19:9). Άρα, μια οικογένεια δεν είναι δυνατόν να χωρίζει για λόγους ανούσιους, καυγάδες, ασυμφωνίες χαρακτήρων και ένα σωρό άλλους εγωιστικούς λόγους που έχει σκαρφιστεί ο σύγχρονος φυσικός άνθρωπος. Ο γάμος και συνεπώς η οικογένεια,είναι αποτέλεσμα μιας διαθήκης, όπως διαβάζουμε στο βιβλίο του προφήτη Μαλαχία (κεφ. 2:14). Μια διαθήκη είναι μια συμφωνία η οποία δεν είναι δυνατό να παραβιάζεται και να διαλύεται με την πρώτη ευκαιρία, αλλά η οποία πρέπει να διατηρείται πάση θυσία, καθώς διαβάζουμε ότι « ο Kύριος, ο Θεός τού Iσραήλ, λέει ότι μισεί αυτόν που την αποβάλλει».
Με τα παραπάνω, λοιπόν, πιστεύω αρχίζουμε να διαισθανόμαστε το πόσο σοβαρή υπόθεση είναι ο γάμος κι η οικογένεια με απότοκο να ξεκινήσουμε να αντιμετωπίζουμε το θέμα με την ανάλογη προσοχή κι επιμέλεια.